Resultaten dienstverlening van LNV Attaché Netwerk

Via een klanttevredenheidsonderzoek hebben wij bedrijven, kennisinstellingen, maatschappelijke organisaties en andere stakeholders die afgelopen jaar contact hebben gehad met ons wereldwijde LNV Attaché Netwerk (LAN) gevraagd naar hun mening over de dienstverlening van LAN. We delen graag met jullie de resultaten van dit onderzoek.

KTO resultaten

Wat is een KTO?

Het klanttevredenheidsonderzoek (KTO) wordt jaarlijks door Rijksdienst voor Ondernemend Nederland uitgevoerd binnen alle afdelingen en regelingen van de organisatie, in opdracht van onder meer het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. 

Nederlandstalige stakeholders die in het jaar 2023 contact hebben gehad met het LNV Attaché Netwerk (LAN) kregen de kans om hun ervaringen en meningen te delen over de dienstverlening door de LAN-teams. In totaal hebben 160 respondenten de vragenlijst ingevuld.

Algemene waardering

Het LAN krijgt met een gemiddeld cijfer van 8,3 een volgens de KTO systematiek een zeer goede beoordeling. Dat betekent dat meer dan 4 op de 5 respondenten erg tevreden zijn over de dienstverlening van LAN. Dat is een lichte stijging ten opzicht van het jaar daarvoor toen LAN als rapportcijfer een gemiddeld 8,2 kreeg.

Ook ziet 96% van de respondenten de meerwaarde van een LNV-raad en LAN-team op de Nederlandse ambassades en consulaten-generaal wereldwijd.

Onze medewerkers en informatievoorziening

De medewerkers van onze LAN-teams zijn met gemiddeld een cijfer van 8,4 beoordeeld. De hoge waardering is met name te danken aan de behulpzaamheid en deskundigheid van de LAN-teams. De lokale kennis en de professionele, toegankelijke en proactieve opstelling zijn de voornaamste aspecten in de waardering.

Verder worden de klantbeloften hoog beoordeeld. 86% van de respondenten geeft aan verder geholpen te zijn, 80% geeft aan geïnformeerd te zijn over wat te verwachten en wanneer en 88% geeft aan met de juiste persoon in contact te zijn gebracht.

Deze website agroberichtenbuitenland.nl wordt gemiddeld met een cijfer van 7,7 beoordeeld. Dat is een verbetering in vergelijking met het gemiddelde cijfer van 7,3 als resultaat van de voorgaande KTO.

Feedback

Hoewel de meeste respondenten tevreden zijn over het werk van LAN, noemen enkelen de bereikbaarheid en dan met name de categorie snelheid van reactie als verbeterpunt. Dit nemen we mee om onze dienstverlening verder te optimaliseren.

Veel dank aan de respondenten

We zijn blij met deze resultaten en kijken er naar uit om ook dit jaar weer samen te werken aan de internationale ambities op de terreinen van landbouw, natuur en voedselkwaliteit. Veel dank aan degenen die hebben deelgenomen aan het onderzoek!