Nederland Paviljoen op de FOODEX Japan, nu met Future Food Lounge!

In hartje Tokio vindt van 5 tot en met 8 maart de FOODEX Japan plaats, het meest prestigieuze en imponerende evenement in de Japanse voedingsmiddelenindustrie. Dit is een uitgelezen kans voor Nederlandse ondernemers om de Japanse markt te verkennen en zich te verdiepen in de exportmogelijkheden naar het verre Oosten. Met meer dan 2.500 exposanten en 130.000 bezoekers uit 70 landen biedt de FOODEX Japan een uniek platform om de nieuwste trends en producten in de voedingssector te ontdekken en om waardevolle zakelijke connecties te leggen.

Op 7 maart a.s. zal Denise Lutz, LNV-raad in Japan, een netwerkreceptie organiseren voor de exposanten van het Nederland Paviljoen. 

Het Nederland paviljoen bevindt zich op een centrale plek op de beurs. Bedrijven die hier zullen exposeren zijn: Van der Meulen, Daily Dairy, Foppen Seafood, Trigon Food, Bionatin, Riverside/MadeGood,. In samenwerking met Export Partner en de Japanse beursorganisatie wordt er dit jaar een Future Food lounge georganiseerd.

Deze zogenoemde Green-Lounge, is een lounge op het NL paviljoen die ruimte biedt aan 8 Nederlandse bedrijven in de categorie: Duurzame producten | Future Food | Plant-based alternatief | Eiwitrijk en Biologisch.

Wat wordt deze bedrijven aangeboden; een combinatie Trendtour + deelname aan de Green lounge:

  • De Trendtour, voorafgaand aan de beurs, brengt u langs:
    • Supermarkten, foodservice, distributeurs en importeurs,
    • De Nederlandse ambassade voor een kennisseminar met lokale experts, o.a. over zakendoen Japan, importbeperkingen, saleskanalen e.d.
    • 2 grote importeurs in Japan;
  • Plek op de Green lounge, inclusief:
    • Eigen desk met bedrijfslogo;
    • Gezamenlijke presentatie ruimte en zitplekken;
    • Storage met faciliteiten;
    • Demo-keuken met een Japanse chef die de producten van deelnemers gaat bereiden;
    • Tastingsessies op de stand (mogelijk met inkoopdelegaties);
    • Seminardeelname;
    • Veel branding vanuit de beursorganisatie zelf (Future Food lounge wordt als must visit gepromoot);

Het pakket wordt aangeboden; Trendtour + Green Lounge, voor een vast bedrag van €4.975,-. Exclusief BTW. Bedrijven die voldoen aan voorwaarden van MKB Nederland en producten aanbieden in de hierboven genoemde productgroepen kunnen een subsidie aanvragen t.w.v. €4.000,-. Bedrijven betalen dan dus éénmalig: €975,- excl. BTW.

Geïnteresseerd in deelname? Voor meer informatie of een vrijblijvend advies gesprek kunt u direct contact opnemen met Export Partner:  Daan Busscher (daan@exportpartner.com).