Tesco bindt met Jack’s verder de strijd aan met prijsvechters
Tesco bindt met de opening van de eerste twee Jack’s winkels verder de strijd aan met Aldi en Lidl. Tachtig procent van de producten in de nieuwe supermarkt komt uit eigen land.
Met de lancering van de nieuwe supermarktketen Jack’s gaat Tesco de concurrentie aan op prijs. Het marktaandeel van de prijsvechters Aldi en Lidl groeit al jaren en de big four supermarktketen staan onder druk. Tesco wil met Jack’s de laagst mogelijke prijzen bieden.
De winkels, genoemd naar oprichter Jack Cohen van Tesco, zullen een assortiment van ongeveer 2.600 artikelen tellen, wat neer komt op ongeveer 10% van het assortiment van een Tesco supermarkt.
Tachtig procent van de artikelen zal uit eigen land komen. De verpakkingen en winkelaankleding zullen de Britse herkomst promoten. Zeventig procent van de artikelen zal onder het Jack’s merk worden verkocht.
Tesco is momenteel van plan tussen de tien en 15 meer Jack’s winkels te openen. Ter vergelijking, Aldi zal in de komende twee jaar zo’n 130 nieuwe winkels in het Verenigd Koninkrijk openen.