Spanje: Mercadona versnelt aantal aankopen in het buitenland

Volgens de digitale portal ElPlural, verhoogt Mercadona het aantal aankopen van voedingsmiddelen in het buitenland om zo de producten tegen lagere prijzen te kunnen verkrijgen dan die in Spanje.

Om precies te zijn, heeft de Valenciaanse keten een internationaal commercieel netwerk gecreëerd met kantoren in landen als Duitsland, Italië, China, het Verenigd Koninkrijk, België, Panama en Zuid-Afrika. Daar onderhandelen de inkoopteams voor het verkrijgen van voedingsmiddelen tegen lagere inkoopprijzen dat die op de binnenlandse markt.

Tot nu toe wendde Mercadona zich tot de buitenlandse markt op specifieke seizoen momenten of voor de aankoop van voedingsmiddelen die niet worden geproduceerd in Spanje. Deze strategie is echter veranderd, aangezien het scala nu wordt uitgebreid door de zoektocht naar elk willekeurig product met een scherpere prijs.

Naar aanleiding van deze verschuiving in het inkoopproces van de supermarktketen, is er een alarmtoestand ontstaan in de voedingsmiddelenindustrie, zoals het online medium ElPlural aangeeft.

Samenvattend wordt er gezegd dat Mercadona voornemens is om van een aandeel van 15% van de in het buitenland verworven producten over te gaan naar een aandeel van 25% van het totaal van haar verkoopassortiment.

Bron: www.inforetail.com