Singapore Next Gen haalt 10 Miljoen aan funding binnen
SINGAPORE- Singapore verandert snel in een hub voor food-tech startups, mede dankzij overheidsinitiatieven die de ontwikkeling van vleesalternatieven ondersteunen. Een van de nieuwste nieuwkomers is Next Gen, dat volgende maand zijn plantaardige "kip" -merk, TiNDLE genaamd, in Singaporese restaurants zal lanceren. Het bedrijf heeft aangekondigd dat het $ 10 miljoen aan startkapitaal heeft opgehaald bij investeerders, waaronder Temasek, K3 Ventures, EDB New Ventures (een investeringstak van de Singapore Economic Development Board), NX-Food, FEBE Ventures en Blue Horizon.
De TiNDLE Thy bevat slechts negen ingrediënten, onder meer water, soja, tarwe, havervezels, kokosolie en methylcellulose, een culinair bindmiddel, maar de sleutel tot de kipachtige smaak is een gepatenteerde mix van plantaardige vetten, genaamd Lipi ™.
Menezes, de chief operating officer van Next Gen, vertelt dat het doel van het bedrijf is om de wereldleider te zijn in plantaardige kip, zoals Impossible and Beyond bekend staat om hun hamburgers. Volgens Andre Menezes zijn de rollen omgedraaid in de wereldwijde plantaardige industrie. Na jaren van Amerikaanse en Europese merken die hun voetafdruk in Azië hebben uitgebreid, is Singapore nu 'the Silicon Valley of food tech innovation' aan het worden.
Next Gen werd afgelopen oktober gelanceerd door Timo Recker en Andre Menezes, met $ 2,2 miljoen aan oprichterskapitaal.