Singapore introduceert keurmerk voor lokale producten om export te boosten
Singapore wil een boost geven aan de Singaporese producten voor de internationale markt, aldus de minister van Handel en Industrie Chan Chun Sing op maandag 21 sept. Vanaf november zullen producten in de sectoren voeding en drank (F&B), beauty en wellness, mode en accessoires, huishoudelijke artikelen en decoraties, voorzien worden van een Singapore-keurmerk voor lifestyleproducten voor consumenten.
Dit merk van Singaporese kwaliteit maakt de certificering en kwalificatie van producten in Singapore voor de exportmarkt mogelijk, waardoor de producten een premium op de internationale markt krijgen en zich onderscheiden van de wereldwijde concurrentie.
Tijdens een virtuele persconferentie na een bezoek aan de lokale voedingsproducent KH Roberts zei de Minister Chan dat de focus op kwaliteit een belangrijke differentiatie zal zijn voor producten uit Singapore in de voedingsindustrie. Het doel van het merk is om er voor te zorgen dat consumentenbelangen en de aankoop van lokale merken worden versterkt, niet alleen op de Singaporese markt, maar ook daarbuiten.
De voedselproductie- en dienstensector zal naar verwachting een belangrijke pijler zijn van gediversifieerde groeisectoren in Singapore.
Het foodservicesegment bestaat uit meer dan 10.000 bedrijven, die goed zijn voor ongeveer 0,8 procent van het jaarlijkse bruto binnenlands product (bbp) van Singapore. In deze subsector zijn meer dan 180.000 werknemers werkzaam.
Het voedselproductiesegment omvat meer dan 940 bedrijven, die ongeveer 1,1 procent bijdragen aan het jaarlijkse BBP van Singapore en meer dan 48.000 werknemers in dienst hebben.